آموزش جامع رفع مشکلات ارسال ایمیل در جوملا

Developer Last Online: Nov 2019


vB Version: (جوملا همه نسخه ها)
امتیاز:
(1 votes - 5.00 average)
Installs: 6

Released: Monday 06 August 12
Last Update: Never
Downloads: 0


با سلام.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که هنگام ارسال فرم تماس با ما ، ارسال ایمیل خبرنامه و کلا ارسال ایمیل به مشکلاتی بر می خورید و خطایی داده میشه و ایمیل ارسال نمیشه. مثلا بعضی وقت ها احتمال داره خطای زیر داده بشه:
نمی توان تابع ایمیل را فراخوانی کرد.
برای حل این مشکلات دو راه وجود داره که جفتش استفاده از smtp هست.
1.استفاده از smtp هاست.
2.استفاده از smtp سایر سرور ها مثلا گوگل ، یاهو ، مایکروسافت و...
راه اول یعنی استفاده از smtp هاست که نسبت به راه دوم بهتر هست را برسی می کنیم:
ابتدا باید یک اکانت ایمیل در هاست بسازیم. به این منظور وارد هاست می شویم. اگر هاست شما سی پنل هست ، باید به بخش mail > Email Accounts بروید. اگر از کنترل پنل دیگری مثل دایرکت ادمین یا هر کنترل پنل دیگری استفاده می کنید ، باید بخش mail را پیدا کنید تا یک اکانت جدید بسازید.
بعد از ورود به Email Accounts ، فرمی که روبرو هست را طبق عکس زیر پر کنید:
به جای نام کاربری smtp ، ایمیلی که ساختید را وارد کنید. به جای رمز عبور smtp ، رمز عبوری که ساختید را وارد کنید. هاست smtp هم معمولا localhost هست ولی می توان به جای آن نیز [فقط اعضا می توانند لینک ها را ببینند. ] قرار داد.
کار تمام است!
حالا می خواهیم راه دوم یعنی استفاده از smtp سایر سرور ها را برسی کنیم.
برای این کار کافیه بعد از ورود به تنظیمات کلی > تب سرور ، تنظیمات smtp گوگل ، یاهو یا هر سرور دیگه ای را وارد کنیم.
تنظیمات گوگل را می تونید از[فقط اعضا می توانند لینک ها را ببینند. ] دریافت کنید.
منبع: وب سایت جومیران
نکته :
با انجام همه تنظیمات بالا در صورت ارسال نشدن ایمیل ، گزارش خطا (از طریق مسیر: تنظیمات کلی>سرور) را بر روی حداکثر قرار دهید. اگر در هنگام ارسال ایمیل ارور authentication required مشاهده کردید ، تشخیص هویت smtp را بر روی بلی قرار دهید.
موضوعات مشابه:
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که هنگام ارسال فرم تماس با ما ، ارسال ایمیل خبرنامه و کلا ارسال ایمیل به مشکلاتی بر می خورید و خطایی داده میشه و ایمیل ارسال نمیشه. مثلا بعضی وقت ها احتمال داره خطای زیر داده بشه:
نمی توان تابع ایمیل را فراخوانی کرد.
برای حل این مشکلات دو راه وجود داره که جفتش استفاده از smtp هست.
1.استفاده از smtp هاست.
2.استفاده از smtp سایر سرور ها مثلا گوگل ، یاهو ، مایکروسافت و...
راه اول یعنی استفاده از smtp هاست که نسبت به راه دوم بهتر هست را برسی می کنیم:
ابتدا باید یک اکانت ایمیل در هاست بسازیم. به این منظور وارد هاست می شویم. اگر هاست شما سی پنل هست ، باید به بخش mail > Email Accounts بروید. اگر از کنترل پنل دیگری مثل دایرکت ادمین یا هر کنترل پنل دیگری استفاده می کنید ، باید بخش mail را پیدا کنید تا یک اکانت جدید بسازید.
بعد از ورود به Email Accounts ، فرمی که روبرو هست را طبق عکس زیر پر کنید:
البته به جای info هرچیزی می توانید بنویسید. اطلاعاتی که وارد کردید را یادادشت کنید.
بعد از ساختن اکانت ایمیل ، اگر هاستتان سی پنل باشه ، از آدرس زیر می توانید وارد وب میلتون شوید:
yourdomain.com:2096
حالا باید اطلاعات اکانت خود را به جوملا بدهید. به این منظور در جوملا 1.6 / 1.7 / 2.5 وارد کنترل پنل جوملا شوید. از آدرس زیر:
yourdomail.com/administrator
سپس به سایت > تنظیمات کلی > تب سرور بروید. قسمت تنظیمات ایمیل را مانند عکس زیر انجام دهید:
بعد از ساختن اکانت ایمیل ، اگر هاستتان سی پنل باشه ، از آدرس زیر می توانید وارد وب میلتون شوید:
yourdomain.com:2096
حالا باید اطلاعات اکانت خود را به جوملا بدهید. به این منظور در جوملا 1.6 / 1.7 / 2.5 وارد کنترل پنل جوملا شوید. از آدرس زیر:
yourdomail.com/administrator
سپس به سایت > تنظیمات کلی > تب سرور بروید. قسمت تنظیمات ایمیل را مانند عکس زیر انجام دهید:
به جای نام کاربری smtp ، ایمیلی که ساختید را وارد کنید. به جای رمز عبور smtp ، رمز عبوری که ساختید را وارد کنید. هاست smtp هم معمولا localhost هست ولی می توان به جای آن نیز [فقط اعضا می توانند لینک ها را ببینند. ] قرار داد.
کار تمام است!
حالا می خواهیم راه دوم یعنی استفاده از smtp سایر سرور ها را برسی کنیم.
برای این کار کافیه بعد از ورود به تنظیمات کلی > تب سرور ، تنظیمات smtp گوگل ، یاهو یا هر سرور دیگه ای را وارد کنیم.
تنظیمات گوگل را می تونید از[فقط اعضا می توانند لینک ها را ببینند. ] دریافت کنید.
منبع: وب سایت جومیران
نکته :
با انجام همه تنظیمات بالا در صورت ارسال نشدن ایمیل ، گزارش خطا (از طریق مسیر: تنظیمات کلی>سرور) را بر روی حداکثر قرار دهید. اگر در هنگام ارسال ایمیل ارور authentication required مشاهده کردید ، تشخیص هویت smtp را بر روی بلی قرار دهید.
موضوعات مشابه:
- آموزش جامع ایجاد موقعیت ماژول در قالب های جوملا
- ارسال ایمیل به جوملا و نمایش متن آن در صفحه اول
- آموزش جامع حل خطای There is already a Template using the named directory برای نصب مجدد افزونه های جوملا 2.5
- آموزش رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در جوملا
- قرار دادن آدرس ایمیل های رایگان، به جای ایمیل اصلی سایت در جوملا و مشکلات احتمالی؟؟؟؟!!!!
Show Your Support
- This modification may not be copied, reproduced or published elsewhere without author's permission.
- برای تشکر از نویسنده بر روی
کلیک کنید.
The Following 16 Users Say Thank You to Mahdi Manian For This Useful Post: 1234568 (Thursday 27 June 13),abi128 (Sunday 05 July 15),akbar-pc (Wednesday 05 March 14),ali09366 (Wednesday 13 February 13),Ayda67 (Friday 23 November 12),behvandi (Monday 20 October 14),fateme-j (Wednesday 28 September 16),iraj (Tuesday 19 March 13),javad.nagizadeh (Wednesday 28 November 12),moas (Wednesday 07 May 14),Mojtaba (Monday 08 October 12),SEPAHAN (Friday 15 February 13),shervin_20 (Monday 06 August 12),virus_13 (Thursday 13 June 13),we3ta (Sunday 28 July 13),شمیم سافت (Monday 07 April 14)